Ska jag?

Börjar bli dålig med bloggandet igen..Men vetti sören om jag e sugen på och ha den kvar..känns lite dumt samtidigt liksom.. När man inte har något vettigt och skriva om...  Började läsa en intressant blogg igår om en tjej som hanterar sin tid efter cancern som hon vatt med om... Där är en bra anledning och blogga.. Hemskt vad vissa ska få utstå..
Hade en gammal kollega som gick bort förra veckan, i magcancer...Hemskt och har svårt o förstå att hon är borta. Man visste att det skulle ske förr eller senare pga hennes diagnos..men det blev snabbt slut.. Mina tankar går till Alex o Hampe...var starka! Blev frågad om jag ville vara med o lägga till en krans.. Även om jag jobbade med henne lite då och då...Så kände jag inte henne egentligen, och jobbade inte så mkt med henne...Så jag sa nej, men fick väl lite tankar o dåligt samvete... Ses man som snål nu liksom, när det gäller en sista hälsning till någon? Hemskt e det iallafall..

Och så blev morsan inlagd i söndags.. Hon hade åkt själv till akuten för hon tröttnade på smärtan i magen, som hon haft i 2 veckor. Såg hennes bil på parkeringen när jag kom måndag morgon. Jag blev genast orolig då hon inte börjar så tidigt som jag gör. Så  jag ringde hennes mobil- inget svar. Så jag gick låta det va och bytte om och körde upp till avdelningen. Då kommer Stoffe och frågar hur det är med Maggan egentligen. Jag bara..eh va?.. Så Mihane sa att hon hade blitt inlagd... Så till frukost luskade jag ut var hon låg och så..Besökte henne efter frukost.. Hade gärna vetat direkt om hon blev inlagd, men kan förstå samtidigt att hon kanske inte orkade ge sig ut och ringa med mobilen och så.... Stackars mammsen, hon var lite halvt borta...Trött, Mådde illa o så...Satt med droppp för hon skulle göra undersökning..dvs röntgen...(igår).. Avskyr se människor jag älskar må dåligt...Särskilt mamsen..
Sen kom hon upp till avdelningen idag och sa att hon skulle opereras..jag bara: VA?!... De hade hittat något på röngen som de inte visste vad det var...Så de har gjort en titthåls operation.. Vi får hoppas att det räcker med det så de inte behöver öppna henne.. Man blir ju orolig över vad det är och hur hon mår. Jag rinde till uppvak nu ikväll och hon låg kvar där...hon orkade knappt prata så trött hon var. Så får vänta till imorgon för mer info.. Nervös..
Vill att hon ska må bra..jag var inom där i eftermiddags o lämnade lite grejer till henne. Köpte även en Allers, Kexchokla o påskmust ifall hon får äta o inte har något o göra. Vet ju inte hur länge hon ska vara där..
Alla har frågat konstant idag o igår på jobbet. jag är enormt tacksam att alla bryr sig så mkt om mamma...Men ibland är det frusterande o ha folk som frågar en hela tiden, speciellt när man inte vet så mkt... Men visst märks det att det är många som bryr sig. Har pratat med Eva, Ingrid och Carina idag...meddelat lite..o Annica..Pratat med Tobbe o Pappa om det jag vet o så...mkt o göra o komma ihåg..
Ska åka ner till henne efter frukosten imorgon om hon är vaken.. Hon kommer säkert kommentera att jag inte tog med mp3 spelaren haha..Mamsen..

Annars var helgen rätt lugn..o även förra veckan, vad jag minns..Har så rysligt dåligt minne alltså... Jag hängde med avdelningen när de grillade på Näsby (efter de bowlat)..Vi var på en grillplats i Lingonäset..Mysigt och gott:) Vi var väl 23 st tror jag.
Träffade inte M på hela veckan..men i fredags så kom han hit :) Vi har setts varje dag sen i fredags..har väl sovit hos han 3 nätter nu..mys :) Men ikväll blir det nog ensamt...o e rätt seg.. har varit det de senaste 2 dagarna..vet inte om jag har blivit allergisk eller något för mina ögon e skumma, och näsa.. Jaja.. det som inte dödar..Ush..
Valborg spenderades med ätande på Rosegarden, sen gick jag o M till kanalen för och se brasan, men de var försenade så vi åkte hem...Det var snor kallt... Så vi drack lite öl o mös i soffan.. lika bra det..

Denna veckan har väl inte så mkt inplanerat.. se hur det är med mamma om hon behöver hjälp och så..träffa M lite fram tills han får barnen.. Träna kanske om jag orkar...Jag åkte till gymmet idag efter jag vatt o lämnat grejorna till morsan...Men jag körde igen,kände att mitt huvud var så tungt..eller ögonen...så jag sket i det.. Ska bli skönt och ta det lugnt ikväll...
Madde o dem ska till Ullared den 16e...e lite sugen på o hänga med..frågan är om man har råd bara...*grr*
I helgen var det premiär med kulglass.. Ottoglass på torget i Åhus...det var nice!!

Kommer väl inte på mer nu o skriva...isåfall återkommer jag.. Kommer lite bilder med sen från grillningen..

Nu blirre kaffe o tekaka...tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0