Hitten o datten

I torsdags åkte jag hem till allas den Bea m.familj för att se på Eurovision...Men först så grillade vi lite gott...Måste verkligen rekommendera torrmarinad..Santa Maria har den iallafall...Ifall man inte har tid att marinera sitt fungerar det utmärkt med sådant..Bara att gnugga in i köttet och lägga på grillen..Mums!
Var riktigt gött att Sverige kom med i finalen...även om det inte nådde hela vägen där..Jag o Bea hade iallfall riktigt roligt under vissa nummer...tycker mest synd om Björn som fick vittna allt haha..

Jobbade som sagt i helgen, var väldigt lugnt...nästan för bra faktiskt..Även om det är jobbigt att ha mkt o göra...så e det nog bättre än att inte ha något o göra..När man måste vara där tiden ut.. Men men..överlevde...Spenderade kvällen med M..Lagade mat och kollade på Eurovision..ja jag fick han till det...helt otroligt haha ;)
Men med kvittot i handen så önskar jag att jag skippat se på det...var rätt drygt.
Söndagen spenderades också med M...Då var vi hos mig och kollade på VM finalen i Ishockey....O vilken kass match Sverige gjorde i sista perioden..Herregud, begrav mig nu liksom...Men men..silver är väl inte så pjåkigt när man tänker efter, de kunde bara spelat lite bättre ändå.

Var ju ledig igår och idag...Har varit mkt skönt får jag säga :) Har egentligen inte gjort så mkt.. Handlat.. Körde hem till morsan och höll henne sällskap.. Var även Vv möte igår och det gick bra :) -0,8kg..Så nu fick jag min 5e stjärna..dvs jag har gått ner 15,6kg sen jag startade.. Konstigt nog tycker man att man ser lika stor ut nästan..Men man vänjer väl sig vid hur man är nu.. Mår iallafall betydligt bättre...Och gräddet på moset så har jag ju någon i mitt liv nu:) Ibland känns det fortfarande lite konstigt. När Björn och jag stod o snackade vid grillen i torsdags så sa han typ...Så du har skaffat kille ..Men visst gillar jag det även om det är ovant o säga :)

Jag har fortfarande dilemma med val av telefon...O nej Bea...inte Iphone 4..hehe.. Ska vänta till fredag då Elgiganten får in Samsung galaxy s2an...Se vad det är för någon...Annars står det mellan LG Optimus 2x, Samsung Galaxy S, Htc desire...Svårt de där.. Men lutar väl åt Samsung...we´ll see om jag får loss tummen.

Tog röven till gymmet idag med o tränade Funky Dance..även Bea hängde med denna gången :) Shit vad varmt det är i lokalen..Vf är det alltid dålig ac på gym?..Borde det inte vara bättre där tycker man?...

Följer en blogg om en tjej som kämpar med en sjukdom och allt som följt efter...Måste verkligen ge en eloge till alla människor som orkar sig igenom sånt... Har en gammal kollega som gick bort för 2 veckor sen..46 tror jag hon var...av cancer.. Hemskt...Och har en gammal kompis som kämpar med cancer nu, hon är i min ålder. Man undrar vad som avgör vilka som ska drabbas av allt. Egentligen borde ingen få det, hemsk sjukdom...Min morfar hade det också :( (Saknar dig o mormor). Man kan ju aldrig sätta sig in i det om man inte är där själv. Jag tror min värld hade gått under om jag hade fått någon dålig nyhet.. Men man kanske är starkare än vad man tror/vet?

Nä jag får väl hoppa in i duschen, har precis mumsat i mig lite jordgubbar.. Sen blir det nog film hos M ikväll:)

Puss på er!

O jo....vad e det med vädret?!..Bort med regnet o in med lite....


Kommentarer
Postat av: roxanna - kamp efter cancern

hehe tack :)

2011-05-21 @ 16:24:00
URL: http://sannassanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0