Denna veckan, hitentills..eller hittentills? hehe

I måndags började dagen bra...tills jag åt frukost.. Då kom min teamchef med en vikarie som skulle gå med mig. Han ska jobba för mig när jag har semester. Och varför är det tråkigt med det? Jo! För att jag var tvungen att lära upp han från grunden...avskyr sånt, han har gått med mig hela veckan. Så denna veckan har mest vatt tråkig på jobbet. Speciellt idag då jag bara stod o tittade på när han städade....Ja jag vet..men jag gjorde det för att han skulle få en tids uppfattning om hur lång tid städningen tar. Och om jag inte hade gått in o hjälpt till i slutet hade jag jobbar över mer än vad jag redan gjorde... Ush tur det e över nu, för nu har jag SEMESTER!!
Synd man inte hade mer pengar o göra saker för bara..Känns som en fattig månad denna med..*suck*
I tisdags var iallafall jag o Bea på språng till Sofiero för att se Robyn. Hon var bra live, värt pengarna.. Innan dess grillade vi hos Beas mamma som bor en bit utanför Hbg...Gott o trevligt =) Enda som var lite halvtrist var o skjutsa hem de andra... De bara antog att jag skulle skjutsa dem hem, jag tycker man inte kommer samma kväll o frågar om de kan få skjuts..o de frågade bara för att Bea sa till dem. De kunde frågat dagen innan eller något. Men det är sista gången iallafall. Therese, en av tjejerna, var iallafall schysst o gav mig bensinpengar.. De andre erbjöd inte ens...tycker jag e lite halvkasst...Jag körde ändå en bit, o bilen slukar ju bensin..Men men, vissa är som vissa är.
Bea o jag kom hem vid kvart i två..drygt?... Sent ja... o jag gick upp 05.15 för att jobba..Lite trött var jag får jag erkänna hehe..Mycket!! Under hela dan..
Men jag har ändå lyckats vara flitig o sorterat garderoberna här, som verkligen behövdes. Blev 2 fulla Gekås påsar till klädinsamling..o lite saker som ska skänkas bort.. Har köpt lite nya växter, och omplanterat. Tog även hem blomlådan jag tog från päronen..de skulle slänga den. Så idag köpte jag blommor o har planterat, blev så bra så :)
Jag e duktig jag hehe..

Imorgon så ska jag handla lite till, hämta grillarna, laga gratäng..städa...sen e det fest hos mig:) Ska bli gott med grillat... Ska se om jag får tag på riktiga potatis bara...vill ha hemmalagad gratäng, även om de i affären är goda..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0