0815....yippi kai yei

Det blev lite minigolf efter lite dåligt väder...Jag åkte till Åhus för o käka glass me Linda...så var det rätt fint..så vi tog ett parti golf med...klockan var väl 21 nånting när vi var klara...o jag vann..mäktigt stolt hehe...bara med 2 poäng..men det e ju skitsamma eller hur:P
De är verkligen generös på Ottos..jag tog en kula..o herregu vad glass jag fick....åt inte upp hela ens..men klaga ska man ju egentligen inte
Tidigare under dagen så åkte jag till Volvo och köpte en spännrulle...som jag ska byta samtidigt som kamremmen..ska se om jag kan få det gjort imorgon.
Igår så servade jag och brorsan min bil också...jag vill ju lära mig så efter Tobbe skruvat loss mutter...för den har nog inte varit av på länge så som den satt... Stackarn rev upp fingret *flåt* så vi fick rengöra det och jag hälde lite handsprit i det...måste ha svidit hehe...såg så ut på han stackarn...ja iallafall hehe...Dum som jag var..när jag skruvade loss muttern...så började ju oljan rinna och av ren reflex så drog jag undan....iom oljan var varm....o dum som jag var tappade jag muttern på den lådan som tar upp oljan..och täpper till hålet så hälften av oljan rinner ut och ner på asfalten haha,,så brorsan och jag slängde oss kvickt från marken... Typiskt mig o va klumpig..skulle låtit brorsan göra det hehe... Men det blev gjort iallafall och jag satte dit ny packning....fick lägga mig från andra hållet där de tinte var olja...dvs bakom framhjulet...så när jag hade skruvat på muttern började det regna naturligtvis..o inte lite...så jag kröp under bilen och låg där...o ja..inte fick jag regn på mig....Men så smånigom så tröttnade jag på å ligga där...typ efter 10 min så jag kröp fram och blev dygnsur direkt...haha..skulle tatts en bild.. När det sen slutade regna bytte vi även Oljefiltret och tändstiften...och fyllde på olja naturligtvis... Sen var det klart...jag fiick städa upp lite bara efter min röra hehe... Men man måste ju försöka eller hur.

Har ju jobbat idag på macken...var helt okej dag...var och göra hela dan..så lite mör e man...har ju inte jobbat på knappt 3 veckor och börja med bra tempo direkt.. Och den där trucken...där e ju ett kretskort som e sönder så där finns inget mellanläge så man kan bara köra med full patte eller inget alls....oj vad jag skuttade haha..måste ha sett komiskt ut...det sa Emelie med efter sett mig på lagret i kameran haha...fy sören...och ska göra samma sak imorrn...

var hos mina föräldrar och grillade..+ några till...var gött...
USh...vill inte börja på sjukan på måndag...fasen vad trist..!
Nu ropar sängen...ha d fint alla små smurfar där ute..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0